Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Awam Negeri Perak Darul Ridzuan


Setiap tahun, Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Awam Negeri Perak Darul Ridzuan menerbitkan iklan peluang kerjaya dalam perkhidmatan awam yang menarik perhatian individu yang berminat dan berkelayakan. Iklan terkini ini tidak terkecuali, menawarkan pelbagai jawatan menarik yang sesuai dengan bakat dan kelayakan calon-calon yang berpotensi.

🌟Join Group Telegram Untuk Mendapatkan Update Percuma


Senarai Jawatan
Berbagai jawatan kosong diumumkan dan memberi peluang kepada calon-calon yang berkelayakan untuk menyertai perkhidmatan awam di peringkat negeri. Antaranya termasuk jawatan seperti:
1. Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41
2. Penolong Pegawai Tanah Gred NT29
3. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19
4. Pembantu Tadbir (Kewangan) Gred W19
5. Pelukis Pelan (Kejuruteraan Awam) Gred JA19
6. Pembantu Operasi Gred N11

KEKOSONGAN: -
SIMPANAN: -
JAWATAN: KONTRAK/TETAP

Syarat Kelayakan Umum
Pemohon perlu memenuhi syarat kelayakan umum berikut:
- Warganegara Malaysia
- Berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
-Rakyat DYMM Paduka Seri Sultan Perak Darul Ridzuan
- Mempunyai kelayakan yang diperlukan


Syarat Kelayakan yang diperlukan:

1. Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41
-ijazah sarjana muda dalam bidang pengajian Islam 

2. Penolong Pegawai Tanah Gred NT29
-Sijil dalam bidang ukur tanah atau perancang bandar dan wilayah Atau
-Diploma dalam bidang ukur tanah, perancangan bandar dan wilayah

3. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19
-Sijil Pelajaran Malaysia

4. Pembantu Tadbir (Kewangan) Gred W19
-Sijil Pelajaran Malaysia

5. Pelukis Pelan (Kejuruteraan Awam) Gred JA19
-Sijil Pelajaran Malaysia

6. Pembantu Operasi Gred N11
-Pentaksiran Tingkatan Tiga Atau
-Penilaian Menengah Rendah


Gaji dan Imbuhan
Jadual Gaji Permulaan:
RM1,262.15 - RM9,544.00
Gaji permulaan bagi jawatan ini bergantung pada gred dan kategori kelayakan. Rujuk kepada syarat-syarat di atas untuk maklumat lanjut mengenai gaji dan imbuhan yang ditawarkan. Pekerjaan ini juga menawarkan pelbagai imbuhan menarik dan faedah lain yang tersedia untuk kakitangan kerajaan. Cuti Tahunan dan Cuti Sakit juga diberikan mengikut peraturan perkhidmatan awam yang ditetapkan.


Cara Membuat Permohonan Penuh
Untuk membuat permohonan, calon boleh mengisi borang permohonan secara online melalui laman web yang disediakan oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis. Pautan "•SYARAT PENUH / •PERMOHONAN JAWATAN / •IKLAN KEKOSONGAN" boleh diakses untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarat-syarat permohonan, tarikh tutup permohonan, dan prosedur yang perlu diikuti.

Pemohon disarankan untuk mengemaskini maklumat peribadi dengan tepat dan terkini sebelum menghantar permohonan. Hanya calon yang terpilih dan tersenarai pendek sahaja yang akan menerima emel pemberitahuan untuk menghadiri peperiksaan dan sesi temuduga.

Bagi pemohon yang suda mendaftar hanya melog masuk dan mengupdate jawatan yang di mohon dan menghantar permohonan di dalam potral rasmi, pastikan semak syarat kelayakan sebelum membuat permohonan.


Tarikh Tutup Permohonan
Tarikh tutup permohonan adalah pada 7 Ogos 2023 (ISNIN). Pemohon dinasihatkan untuk menghantar permohonan secepat mungkin dan tidak menunggu sehingga tarikh tutup untuk memastikan kepelbagaian peluang diberikan kepada semua calon yang berkelayakan.

Jangan lepaskan peluang ini untuk menyertai perkhidmatan awam dan berkhidmat untuk negara serta masyarakat. Jika anda merasakan anda mempunyai kelayakan dan potensi yang bersesuaian, inilah masanya untuk melangkah maju dan meniti langkah baru bersama Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Awam Negeri Perak Darul Ridzuan.

Sumber: interactive / Spa9

Catat Ulasan

0 Ulasan