#Jawatankosongsabah #kerjakosongsabah Discover Google News info kerajaan

SABAH - Hebahan Tawaran Pelantikan Tetap Bagi Calon Simpanan Jawatan Anggota Kumpulan Pelaksana (AKP) Tahun 2022 - SuruhanJaya Perkhidmatan Pendidikan (MySPP) 2023

Admin
June 03, 2023
0 Comments
Home
#Jawatankosongsabah
#kerjakosongsabah
Discover
Google News
info
kerajaan
SABAH - Hebahan Tawaran Pelantikan Tetap Bagi Calon Simpanan Jawatan Anggota Kumpulan Pelaksana (AKP) Tahun 2022 - SuruhanJaya Perkhidmatan Pendidikan (MySPP) 2023


Salam sejahtera kepada para pembaca setia blog saya! Pada kesempatan ini, saya ingin berkongsi berita mengenai peluang kerjaya menarik yang ditawarkan sebagai Anggota Kumpulan Pelaksana (AKP) di Negeri Sabah. Bagi calon-calon yang berstatus sebagai calon simpanan berdasarkan keputusan temu duga pada tahun 2022, anda berpeluang untuk mendapatkan pelantikan tetap dalam jawatan AKP di Sabah. 
Join Group Telegram Untuk Mendapatkan Update Percuma

Untuk mengetahui keputusan temu duga, anda boleh membuat semakan di laman web (https://semakan.spp.gov.my/semakan/keputusan_temuduga_view.php). Laman web tersebut akan memberikan maklumat mengenai sama ada anda berjaya atau tidak dalam temu duga yang dijalankan pada tahun lalu.

Belum mendaftar di SuruhanJaya Perkhidmatan Pendidikan (MySPP)? Segera membuat permohonan di potral Rasmi (Rujuk Jawatan2 yang tersedia)

Setelah keputusan temu duga diumumkan, tindakan seterusnya yang perlu diambil oleh calon-calon yang berjaya adalah mencetak Surat Tawaran Lantikan dan Pakej Setuju Terima Tawaran (PSTT) sebelum 14 Julai 2023. Penting untuk diingat bahawa keputusan temu duga dan pautan untuk mencetak Surat Tawaran Lantikan dan PSTT hanya akan tersedia sehingga tarikh tersebut sahaja. Oleh itu, pastikan anda mengambil langkah ini dengan segera bagi memastikan anda tidak terlepas peluang yang diberikan.

Surat Arahan Melapor Diri dan Penempatan akan dikeluarkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia kepada calon-calon yang berjaya. Surat ini akan memberikan maklumat tentang prosedur melapor diri dan penempatan sebagai Anggota Kumpulan Pelaksana di Sabah.

Saya ingin menekankan bahawa adalah penting bagi anda untuk mencetak Surat Tawaran sebelum tarikh yang ditetapkan. Kegagalan untuk melakukannya akan menyebabkan anda tidak mempunyai salinan Surat Tawaran dan akan mempersulitkan proses melapor diri.

Jangan lepaskan peluang kerjaya menarik ini sebagai Anggota Kumpulan Pelaksana (AKP) di Negeri Sabah. Ambillah tindakan segera untuk memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan dan pastikan anda mencetak Surat Tawaran Lantikan dan PSTT sebelum tarikh yang dinyatakan. Selamat maju jaya dalam kerjaya anda sebagai Anggota Kumpulan Pelaksana di Sabah!

Sumber: MySPP

Blog authors

No comments