Jawatan kosong di Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN)


Jawatan kosong di Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) merupakan peluang pekerjaan yang menarik bagi mereka yang berminat untuk menyumbang dalam pembangunan penduduk dan keluarga di negara ini. LPPKN bertanggungjawab dalam melaksanakan pelbagai program dan inisiatif yang berkaitan dengan perkembangan penduduk dan pembangunan keluarga


Senarai Jawatan

1. Jururawat Gred U29 (Ibu Pejabat dan Pejabat LPPKN Negeri)

2. Pegawai Tadbir Gred N41

3. Penolong Jurutera Gred JA29 (Ibu Pejabat LPPKN)

4. Pemandu Kenderaan Gred H11 (Pejabat LPPKN Sarawak)

5. Perangkawan Gred E41

6. Pegawai Psikologi Gred S41

7. Pemandu Kenderaan Gred H11 (Pejabat LPPKN Kedah)

8. Pemandu Kenderaan Gred H11 (Ibu Pejabat LPPKN)

9. Pemandu Kenderaan Gred H11 (Pejabat LPPKN Perak)

10. Juruteknologi Makmal Perubatan Gred U29 (Ibu Pejabat LPPKN)

11. Penolong Pegawai Farmasi Gred U29 (Ibu Pejabat LPPKN)


Syarat Kelayakan Umum

Bagi calon yang berminat, terdapat syarat kelayakan umum yang perlu dipenuhi. Syarat kelayakan termasuklah memiliki kelayakan PT3/PMR/SPM/SKM/Diploma/Ijazah yang berkaitan dengan jawatan yang dipohon. Selain itu, calon juga dikehendaki mempunyai pengetahuan yang sesuai dengan jawatan, memiliki ciri kepimpinan, dan lain-lain syarat yang dinyatakan dalam iklan permohonan.


Gaji Dan Lain-lain

-Gaji dan imbuhan yang ditawarkan bergantung kepada gred jawatan dan pengalaman kerja calon. LPPKN menawarkan pelbagai faedah kepada pekerja termasuklah cuti tahunan, cuti sakit, dan faedah-faedah lain yang menarik.

-Sila Rujuk setiap Jawatan di Dalam deskripsi untuk Gaji mengikut jawatan dan lain2.


Cara Membuat Permohonan

Untuk membuat permohonan, calon boleh mengakses laman web rasmi LPPKN dan mengikuti arahan permohonan yang terdapat dalam iklan jawatan kosong. Permohonan boleh dilakukan secara online melalui pautan "IKLAN/PERMOHONAN JAWATAN" yang disediakan. Calon juga dinasihatkan untuk mengemaskini maklumat terkini yang diperlukan. Hanya calon yang terpilih dan disenaraipendek sahaja yang akan dipanggil untuk menghadiri sesi temuduga.


Lokasi Kekosongan Jawatan

Lokasi kerja bagi jawatan-jawatan ini di pelbagai negeri. Pemohon perlu mengambil kira lokasi kerja ini sebelum membuat keputusan untuk memohon rujuk iklan kekosongan.


Tarikh Tutup Permohonan

Tarikh tutup permohonan adalah pada 25 Jun 2023. Calon yang berminat dinasihatkan untuk menghantar permohonan sebelum tarikh tersebut untuk memastikan kemasukan permohonan yang tepat pada masanya.


Peluang kerjaya di LPPKN adalah peluang yang menarik untuk individu yang berminat dalam bidang penduduk dan pembangunan keluarga. Bergabunglah dengan LPPKN dan sertailah usaha mereka dalam membangun negara melalui pemantapan sektor penduduk dan keluarga.


IKLAN KEKOSONGAN

-IKLAN/PERMOHONAN JAWATAN


Tag

#JawatanKosongLPPKN

#KerjaKosongLPPKN

#LPPKN2023

#PermohonanJawatanLPPKN

#LPPKNNegeri

#LPPKNMalaysia

#KementerianKeluargaDanPenduduk

#PekerjaanKerajaan

#KerjayaLPPKN

#PembangunanPendudukDanKeluarga

Catat Ulasan

0 Ulasan