Iklan Kekosongan Pentadbiran Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang


KERAJAAN,SWASTA,FULL TIME,PART TIME, Dan lain-lain Memberi kemudahan secara atas talian untuk Rakyat Malaysia yang ingin mencari kerja.[ Jawatan & Info-info Bermanfaat ]


Untuk pemohon pastikan iklan yang di terbitkan memenuhi syarat dan kelayakan yang di tetapkan oleh Pentadbiran Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang. sebelum memohon baca dengan teliti iklan jawatan kosong yang di iklankan di bawah.


MAKLUMAT JAWATAN KOSONG

Membuka jawatan kosong dan memerlukan Rakyat Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk Memohon jawatan yang Tersedia di bawah.

1. Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29


JAWATAN KOSONG YANG TERSEDIA

Jawatan di bawah ini Mempunyai Satu kekosongan oleh itu pemohon di galakan memohon jawatan yang tersedia mengikut kelayakan yang di tetapakan.

TARIKH TUTUP: 09 November 2023

LOKASI: Pentadbiran Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis


1. Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29

-Kekosongan : Satu (01) Jawatan, Tiga (03) Simpanan 

-Lokasi : *Negeri Pulau Pinang

-Jawatan : Tetap

-Gaji : RM1,493.00 - RM5,672.00

-Kemudahan : Cuti Rehat, Cuti Sakit, & Pelbagai Dalam khidmat Kerajaan

-Kelayakan : STPM/STAM/DIPLOMA (Berkaitan)

-Syarat-Syarat, Gaji Penuh


KELAYAKAN TAMBAHAN

-Calon Lelaki Sahaja,

-Status Kelahiran Negeri Pulau Pinang

-Alamat/Tempat Tinggal Negeri Pulau Pinang


BIDANG YANG DI TETAPKAN OLEH JABATAN

Pengkhususan Bidang Pengajian Islam dalam Perkhidmatan Awam

Bidang Pengkhususan dalam Perkhidmatan Awam adalah penting dalam memastikan terdapat tenaga mahir yang mempunyai pengetahuan mendalam dalam aspek tertentu dalam bidang pengajian Islam. Terdapat beberapa bidang pengkhususan yang ditetapkan oleh Jabatan bagi memenuhi keperluan perkhidmatan awam. Bidang pengkhususan ini termasuk:

(a) Pengajian Islam: Calon dalam bidang ini akan mempelajari aspek asas dalam pengajian Islam.

(b) Pengajian Islam (Dakwah): Ini adalah bidang yang memberi tumpuan kepada aktiviti dakwah dan penyiaran Islam.

(c) Pengajian Islam (Pengurusan Islam): Calon dalam bidang ini akan memahami pengurusan organisasi Islam dan institusi.

(d) Pengajian Islam (Pentadbiran Islam): Bidang ini melibatkan pengurusan dan pentadbiran aspek-aspek Islam dalam konteks institusi.

(e) Pengajian Islam (Syariah): Ini adalah bidang yang memberi tumpuan kepada pemahaman undang-undang Islam.

(f) Pengajian Islam dengan Pendidikan: Calon dalam bidang ini akan mempelajari cara untuk mengajar pengajian Islam kepada generasi seterusnya.

(g) Pengajian Islam, Sastera, dan Sains Kemasyarakatan: Ini adalah bidang yang merangkumi aspek pengajian Islam bersama dengan sastera dan sains kemasyarakatan.


KEPERLUAN TAMBAHAN

Calon yang berminat untuk memasuki perkhidmatan awam dalam bidang pengkhususan ini perlu memenuhi keperluan tambahan. Mereka yang telah memperoleh STPM, STAM, atau diploma dalam bidang tahfiz Al-Quran, pengajian Islam, atau bidang berkaitan yang diiktiraf dan disahkan oleh senat atau jawatankuasa berkaitan, pada atau sebelum tarikh tutup iklan sahaja layak memohon. Ini adalah langkah yang penting untuk memastikan calon yang dipilih mempunyai kelayakan yang sesuai dalam bidang pengkhususan yang ditetapkan.

Pengkhususan bidang pengajian Islam dalam perkhidmatan awam adalah penting dalam menyediakan tenaga mahir yang berkelayakan dalam bidang ini, yang pada gilirannya akan menyumbang kepada perkembangan masyarakat dan negara dalam aspek-aspek yang berkaitan dengan pengajian Islam.


>LINK PERMOHONAN<

>IKLAN KEKOSONGAN<


CARA-CARA MEMBUAT PERMOHONAN:
- Untuk membuat permohonan, calon boleh mengisi permohonan secara online melalui laman web yang disediakan, Boleh diakses untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarat-syarat permohonan, tarikh tutup permohonan, dan prosedur yang perlu diikuti, Pautan;

- Pemohon disarankan untuk mengemaskini maklumat peribadi dengan tepat dan terkini sebelum menghantar permohonan. Hanya calon yang terpilih dan tersenarai pendek sahaja yang akan menerima emel pemberitahuan untuk menghadiri peperiksaan dan sesi temuduga.

- Bagi pemohon yang suda mendaftar hanya melog masuk dan mengupdate jawatan yang ingin di mohon dan menghantar permohonan di dalam potral rasmi, pastikan semak syarat kelayakan sebelum membuat permohonan.

*TARIKH AKHIR PERMOHONAN ADALAH SEBELUM ATAUPADA 09 NOVEMBER 2023.

Semoga Berjaya!!


Sumber: Spa9

Catat Ulasan

0 Ulasan