Jawatan Kosong Jabatan Tanah Dan Survei Sarawak Tahun 2023


Jabatan Tanah Dan Survei Sarawak kini membuka peluang pekerjaan yang menarik bagi individu yang berminat untuk menyertai pasukan mereka. Terdapat pelbagai jawatan yang tersedia untuk pelbagai bidang kepakaran. Berikut adalah maklumat terperinci mengenai iklan Jawatan Kosong Jabatan Tanah Dan Survei Sarawak Tahun 2023.


Senarai Jawatan

Jabatan Tanah Dan Survei Sarawak sedang mencari individu yang berkelayakan dan berbakat untuk mengisi pelbagai jawatan seperti:

1. Pegawai Tadbir (Tanah), N41

2. Juruukur, J41

3. Penolong Pentadbir Tanah, NT29

4. Penolong Pegawai Tadbir (Tanah), N29

5. Penolong Juruukur, JA29

6. Penolong Pegawai Perancang Bandar Dan Desa, JA29

7. Penolong Pegawai Penilaian, W29

8. Penolong Pegawai Penguatkuasa, KP29

9. Penolong Pegawai Tadbir, N29

10. Pembantu Pentadbir Tanah, NT19

11. Pemandu Kenderaan, H11

12. Pembantu Awam, H11


Syarat Kelayakan Umum

Untuk memohon jawatan-jawatan tersebut, calon perlu memenuhi syarat kelayakan umum yang termaktub di dalam iklan jawatan. Syarat-syarat ini boleh merangkumi:

- Kewarganegaraan Malaysia & Bermastautin di Sarawak

- Umur minimum 18 tahun

- Untuk memohon jawatan ini, calon perlu memenuhi syarat kelayakan umum yang termaktub di dalam iklan jawatan. Ia termasuk mempunyai Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan/atau Unified Examination Certificate (UEC). Namun, lulus Bahasa Melayu di peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) adalah syarat wajib untuk lantikan pertama ke Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak.

- Kebolehan berkomunikasi dengan baik dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris

- Kemahiran komputer dan teknologi maklumat yang baik

- Pengalaman kerja berkaitan (jika berkenaan)


Cara Membuat Permohonan

Permohonan hendaklah dikemukakan secara atas talian melalui -laman web rasmi Jabatan Tanah Dan Survei Sarawak. Calon perlu mengisi borang permohonan yang disediakan dan melampirkan resume terkini serta dokumen sokongan yang relevan. Pastikan maklumat yang diberikan adalah tepat dan lengkap sebelum menghantar permohonan.


Lokasi Kekosongan Jawatan

Jawatan-jawatan ini terbuka di seluruh Sarawak. Calon yang berjaya akan ditempatkan di pejabat-pejabat Jabatan Tanah Dan Survei Sarawak mengikut keperluan organisasi.


Tarikh Tutup Permohonan dan Gaji

Tarikh tutup permohonan adalah pada 04 JUN 2023 (AHAD). Sila rujuk iklan jawatan untuk mendapatkan maklumat terkini mengenai tarikh tutup permohonan. Gaji yang ditawarkan akan dipertimbangkan berdasarkan kelayakan, pengalaman dan jawatan yang dilantik.


Join Group Telegram Untuk Mendapatkan Update Percuma
JawatanKerajaanSwastaDLL


Ini adalah peluang kerjaya yang menarik bagi individu yang ingin menyertai Jabatan Tanah Dan Survei Sarawak. Jangan lepaskan peluang ini! Hantar permohonan anda segera dan sertailah pasukan yang berkembang maju di dalam bidang tanah dan survei.

Catat Ulasan

0 Ulasan